piątek, 18 listopada 2011

Ozdobna świeca - tutorial

Oto krótki instruktaż do wykonania ozdobnej świeczki, a właściwie to chyba  świecznika. Cała praca zajmie Wam dosłownie kilka minut, pod warunkiem,że wszystko sobie wcześniej przygotujecie.
potrzebujemy:
 1. hydrożel - parę lat temu bardzo popularny do stosowania zamiast wody   do ciętych kwiatów w wazonach. Dostępny w formie kryształków , które po zalaniu wodą bardzo pęcznieją tworząc galaretowate kostki czy  kulki . Myślę,że do kupienia w kwiaciarniach czy sklepach typu Castorama ( Jak ktoś wie gdzie w Pl można  kupić , to proszę o info).

2.szklane naczynie, dowolnego kształtu, ale co najmniej 15 cm wysokie
( u mnie wazon)
3.wszelkiego rodzaju ozdoby nadające się do bycia w wodzie
4. lont lub świeczka typu tealight
5. starta na tarce biała (lub inny kolor) świeczka

zaczynamy:
1. do naczynia wkładamy namoczone wcześniej kawałki hydrożelu i dolewamy tyle wody by kontury żelków przestały być widoczne

2. teraz w żelu układamy czyli zatapiamy nasze dekoracje
3. na wierzchu umiejscawiamy lont lub świeczkę tealight
4. obsypujemy na około utartą świecą i... GOTOWE :)

Prawda,że proste? W ten sposób można stworzyć różne ciekawe kompozycje, nie tylko w stylu swiąteczno-zimowym.
Mam nadzieję, że wszystko dokładnie wytłumaczyłam, w razie wątpliwości pytajcie. Jeśli ktoś skorzysta z tego tutka, proszę o namiary w komentarzu ,z miła chęcią zobaczę Wasze interpretacje :D

17 komentarzy:

  1. Super dziękuję jak tylko uda mi się kupić ten żel to zrobię!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne ,nawet wszystko mam ,oprócz hydrożelu ,będę sie musiała rozejrzeć po sklepach ,bo warto zrobić takie cudo ,
    Tutek bardzo przejrzysty ,dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, wykonanie bardzo proste, trzeba będzie pomyślec ;O)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Świetny pomysł! Rozumiem, że wodę trzeba regularnie uzupełniać, by dekoracja nam się nie zapadła;)??

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste! A efekt super! Gdzieś mam zachomikowany taki żel, już wiem, co z nim zrobię:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lusi, sądze,że tak. Albo trzeba będzie dolać nieco wody , albo po prostu wyciągnąć wszystko, przpłukać zel w celu jego odświeżenia i ułożyć na nowo cała kompozycję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za tutka! Super dekoracja na każdą okazję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie to proste;))) dziękuje ci bardzo jurto coś wymodzę sobie;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kursik! Dziękuję. Trochę tych żelowych kulek mam przypadkiem, może uda mi się cosik skomponować :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tutek, chętnie skorzystałabym lecz brak mi hydrożelu. Musze poszperać w okolicy i jeśli tylko skompletuję składniki biorę się do pracy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziekuje za tutka, bardzo fajne dekoracje mozna stworzyc:))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochane, hydrożel jest na pewno na allegro dostępny i jak widziałam już od złotówki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł. Jak wszystkie!
    Pozdrawiam najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń
  14. Te żelowe kuleczki można w PL kupić, gdzie ? oczywiście na Allegro :D ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł miałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pracy niewiele, a efekt rewelacyjny. Może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł! patrzę i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twój komentarz :)

Odwiedziliście mnie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...